Nama :
Nur Fadilah
NIM :
11205244023
Kelas :
G
Rencana
Pelaksanaan Pembelajaran
Nama
Sekolah : SMP
Mata
pelajaran : Basa Jawa
Kelas/semester :
VII/ gasal
Aspek :
Menyimak (nyemak)
1.
Setandar Kompetensi : memahami wacana lisan sastra dalam kerangka
budaya jawa.
2.
Kompetensi Dasar : menanggapi Parikan
3.
Indikator :
- Siswa dapat menjelaskan pengertian Parikan.
- Siswa dapat menyebutkan ciri-ciri Parikan.
- Siswa dapat menyebutkan jenis-jenis parikan.
- Siswa dapat membuat contoh parikan.
4.
Alokasi waktu : 1 x 40 menit
5.
Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat mengerti, membuat, dan memahami
parikan.
6.
Materi Pembelajaran :
a.
Pariakan.
PARIKAN
Parikan
yaiku
unen-unen kang dumadi seka rong ukara. Parikan wonten ing basa
indonesia sami mawon kaliyan pantun. Ukara sepisanan kanggo narik
kawigaten utawi kangge narik kawigaten, kang lumrahe diarani
sampiran, kang kapindho minangka isi saka parikan. Parikan iki kaya
pantun nanging mung rong larik. Parikan migunaake purwakanthi swara.
Purwakanthi parikan bisa digawe mawa petungan kang adhedhasar
petungan wanda (suku kata).
b.
Jinising Parikan
- Kedadean saka 4 wanda - 4 wanda
Tuladhanipun:
wajik
klethik, gula jawa
luwih becik wong prasaja
luwih becik wong prasaja
jemek-jemek
gulo jowo
ojo
ngenyek podho konco
- Kedadean saka 4 wanda + 6 wanda
Tuladhanipun:
Liwat parit,
lumumpat ing pager
Dadi murid, sing
sabar lan pinter
- Kedadean saka 4 wanda - 8 wanda
Tuladhanipun:
tawon
madu, ngisep sari kembang jambu
aja nesu yen ditudhuake luputmu
aja nesu yen ditudhuake luputmu
- kedadean saka 8 wanda - 8 wanda
tuladhanipun:
kayu
urip ora ngepang, ijo-ijo godhong jati
uwong urip ora gampang, mula padha ngati-ati
uwong urip ora gampang, mula padha ngati-ati
- Rasa ingin Tahu c) Belaar Aktif
- motivasi
8.
Metode Pembelajaran:
- ceramah c) Diskusi Kelas
- Tanya Jawab d) Penugasan
9.
Langkah-langkah Pembelajaran:
NO |
Kegiatan
Pembelajaran
|
Alokasi Waktu |
1
2
3
|
A.
Kegiatan awal (pembukaan)
B.
Kegiatan Inti
Eksplorasi
Elaborasi
Konfirmasi:
C.
kegiatan Penutup
|
10
menit
25
menit
|
10.
Sumber belajar dan Media Pembelajaran
- Sumber belajar
Tim Karya Guru.
2004. Remen Basa Jawa. Jakarta: Erlangga
Baswara. 2009. Pepak
Basa Jawa. solo: Bringin 55
- Media Pembelajaran: Lks Kawruh
11.
Penilaian :
- Tekhnik penilain : tertulis
- Bentuk : unjuk kerja
Indikator | Instrumen | Kriteria | Skor | ||
1. Siswa dapat menjelaskan pengertian Parikan. | Menapa ingkang dipunsebat Parikan? | 50 | |||
2. Siswa dapat menyebutkan ciri-ciri Parikan | Sebataken menapa mawon paugeranipun parikan? | 50 | |||
3. Siswa dapat menyebutkan Jenis-jenis parikan. | jinisipun parikan menika menapa mawon? | 50 | |||
4. Siswa dapat membuat contoh parikan. | Cobi damelaken satunggal tuladha parikan miturut jinising parikan? | 50 | |||
Jumlah Skor | 200 |
12. Kunci Jawaban.
- Parikan inggih menika unen-unen kang dumadi seka rong ukara.
- Paugeranipun parikan inggih menika:
- Kedadeyan saka rong ukara.
- Saben saukara dumadi saka rong gatra.
- Nggunakake purwakanthi guru swara.
- Ukara sapisan minangka pambuka (sampiran), ukara ingkang kaping kalih minangka surasane.
- Jinisipun parikan:
- Kedadean saka 4 wanda + 4 wanda (x2)
- Kedadean saka 4 wanda + 6 wanda (x2)
- Kedadean saka 4 wanda + 8 wanda (x2)
- Kedadean saka 8 wanda + 8 wanda (x2)
- Tuladha parikan miturut jinising parikan
- Kedadean saka 4 wanda + 4 wanda
Manuk emprit, nucuk
pari
Dadi murid, sing
taberi
13. Rubrik Penilaian
Keaktifan Siswa di dalam Kelas
no
|
Nama
siswa
|
Aspek
yang dinilai/skor maksimal
|
Jumlah
sekor
|
|||
kedisiplinan
|
Kehadiran
dikelas
|
Kreativan
di dalam kelas
|
Tepat
waktu pengumpulan tugas
|
|||
50
|
50
|
50
|
50
|
200
|
||
14. Pedoman
Penilain:
Skor Total =
jumlah skor + jumlah skor keaktifan
=
200 + 200
=
400
Nilai = 400 = 100
4 |
Yogyakarta,
oktober 2013
Mengetahui,
Guru
Pembimbing Mahasiswa
praktikan
………………………………
Nur Fadilah
NIP - NIM
11205244023
Dosen
Pembimbing Lapangan
Nur
Hidayati, M. Hum
NIP.
19780610 200112 2 002
Tidak ada komentar:
Posting Komentar